Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2023/2024 навчальному році
ІІ етап Всеукраїнської
учнівської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів відбудеться 18 листопада. Початок роботи о 10 годині.
Завдання будуть розміщені
на сайті Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти www.olimp.hoippo.km.ua у день проведення олімпіади.
Формат
проведення ІІ етапу олімпіади визначають організатори з дотриманням законодавства України в частині забезпечення заходів
безпеки, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану в
Україні.
На виконання
завдань з історії відводиться 3
астрономічні години.
Типи
завдань:
І. Тести (максимальна
кількість балів 55).
5 завдань–
одна правильна відповідь з чотирьох (1
бал);
5 завдань –
на встановлення послідовності (3 бали);
5 завдань –
на встановлення відповідності (4 бали);
5 завдань
– три правильні відповіді з семи (3бали).
Інформація в питанні тесту може
подаватись у будь-якій формі – текст, карта, графічне зображення, візуальні
джерела, документи.
ІІ. Компетентнісно
орієнтовані завдання (максимальна кількість балів (3*20) 60:
1. аналіз історичного тексту,
2. аналіз документу,
3. аналіз карти,
4. оціночне судження,
5. створення навчального продукту (інтерв’ю, картосхеми, стрічки часу,
схеми, макету буклета, сторінки в соціальній мережі, реклами, тизеру, таблиці,
діаграми і т.ін.)
Для кожного
класу завдання охоплюють:
·
Історія України - з найдавніших часів до періоду, який
вивчається в поточному році навчання.
·
«Всесвітня історія» - з найдавніших часів до періоду,
який вивчається в поточному році навчання, (розуміння
основних тенденцій розвитку світу на
кожному етапі розвитку людського суспільства , з акцентом на держави, які
були сусідами та в складі яких перебували українські землі.)
Характер завдань:
діяльнісні – учасник олімпіади повинен уміти
створювати навчальний продукт;
компетентнісно
зорієнтовані – спрямовані на розвиток і формування базових та предметних компетентностей;
творчі - вимагають
від учня застосування раніше засвоєних знань та вмінь у новій ситуації, їх
комбінацію та перетворення, побудову їх на основі способу розв'язання, бачення
нової проблеми в традиційній ситуації.
Завдання вимагатимуть:
цивілізаційного
підходу до розгляду історії;
багатоперспективності
аналізу конкретної теми чи явища;
критичного мислення здобувачів
освіти;
Завдання укладені з дотриманням принципів:
збалансованості – дотримання орієнтовної пропорції 4:1 завдань з історії України та
всесвітньої історії;
відповідності завдань чинним програмам з історії
для загальноосвітньої школи. При цьому не більше 15-20% завдань для кожного
класу виходять за межі програми;
6 листопада 2023р.
Г.Кенц
Коментарі
Дописати коментар