Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2023/2024 навчальному році

 


ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів відбудеться 18 листопада. Початок роботи о 10 годині.

Завдання будуть розміщені на сайті Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти www.olimp.hoippo.km.ua у день проведення олімпіади.

Формат проведення ІІ етапу олімпіади визначають організатори з дотриманням законодавства України в частині забезпечення заходів безпеки, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану в Україні.

 На виконання завдань з історії  відводиться 3 астрономічні години. 

 

Типи завдань:

І. Тести (максимальна кількість балів 55).

5 завдань– одна правильна відповідь з чотирьох (1 бал);

5 завдань – на встановлення послідовності (3 бали);

5 завдань – на встановлення відповідності (4 бали);

5 завдань –  три правильні відповіді з семи (3бали).

 

Інформація в питанні тесту може подаватись у будь-якій формі – текст, карта, графічне зображення, візуальні джерела, документи.

ІІ. Компетентнісно орієнтовані завдання (максимальна кількість балів (3*20) 60:

1.  аналіз історичного тексту,

2.  аналіз документу,

3.  аналіз карти,

4.  оціночне судження,

5.  створення навчального продукту (інтерв’ю, картосхеми, стрічки часу, схеми, макету буклета, сторінки в соціальній мережі, реклами, тизеру, таблиці, діаграми і т.ін.)

 

Для кожного класу завдання охоплюють:

·      Історія України - з найдавніших часів до періоду, який вивчається в поточному році навчання.

·      «Всесвітня історія» - з найдавніших часів до періоду, який вивчається в поточному році навчання, (розуміння основних тенденцій розвитку світу на кожному етапі розвитку людського суспільства , з акцентом на держави, які були сусідами та в складі яких перебували українські землі.)

 

Характер завдань:

діяльнісні – учасник олімпіади повинен уміти створювати навчальний продукт;

компетентнісно зорієнтовані – спрямовані на розвиток і формування базових та предметних компетентностей;

творчі -  вимагають від учня застосування раніше засвоєних знань та вмінь у новій ситуації, їх комбінацію та перетворення, побудову їх на основі способу розв'язання, бачення нової проблеми в традиційній ситуації.

 

Завдання вимагатимуть:

цивілізаційного підходу до розгляду історії;

багатоперспективності аналізу конкретної теми чи явища;

критичного мислення здобувачів освіти;

 

Завдання укладені з дотриманням принципів:

 

збалансованості – дотримання орієнтовної пропорції 4:1 завдань з історії України та всесвітньої історії;

 

відповідності завдань чинним програмам з історії для загальноосвітньої школи. При цьому не більше 15-20% завдань для кожного класу  виходять за межі програми;

 

 

6 листопада 2023р.                                                                                         Г.Кенц

 

 

Коментарі